Analisis Pengaruh Komunikasi Bisnis Efektif 7 C dan Strategi Promosi Model ISTEA Terhadap Peningkatan Penjualan

Ana Ramadhayanti

Abstract


Communication 7 C (X1), Promotion Strategy ISTEA Model (X2) and the dependent or dependent variable Sales Increase (Y). The purpose of this study was to determine the Effect of Effective Business Communication 7 C and ISTEA Model Promotion Strategy on Increasing Sales. The research method used is a comparatiave quantitative method, with research analysis using SPSS.25 calculations. The data processing used in SPSS is the result of distributing questionnaires to several samples. The results of the study using the t-test showed that the 7c effective business communication variable had a significant positive effect on increasing sales and the ISTEA Model Promotion Strategy variable had a significant positive effect on increasing sales. Meanwhile, using the f test simultaneously shows the results that there is an influence between Effective Business Communication 7 C and ISTEA Model Promotion Strategy on Sales Increase. The benefit of this research is to increase knowledge and insight to the public, especially regarding sales and promotional strategies.

 


Full Text:

PDF

References


Aminoto, Toto dan Agustina, D. (2020). Mahir Statistika & SPSS. Tasikmalaya: Edo Publisher.

Azrai, Muhammad, D. (2017). Aplikasi Star Untuk Perancangan Percobaan Pertanian. Yogyakarta: CV. Absolute Media.

Badan Pusat Statistik Kota Jakarta Utara. (2020). Kota Jakarta Utara Dalam Angka 2020. Jakarta: CV. Nario Sari.

Dellamita, Mega Fareza, D. (2014). Penerapan Personal Selling (Penjualan Pribadi) Untuk Meningkatkan Penjualan (Studi pada PT Adira Quantum Multifinance Point of Sales (POS) Dieng Computer Square Malang). Jurnal Administrasi Bisnis (JAB), Vol. 9 No.

Firmansyah, M. A. (2018). Prilaku Konsumen (Sikap dan Pemasaran). Yogyakarta: Deepublish.

Hasanudin, A. I. (2018). Teori Akutansi. Yogyakarta: Cetta Media.

Machmuddah, Z. (2020). Metode Penyusunan Skripsi Bidang Ilmu Akutansi. Yogyakarta: Deepublish.

Morissan. 2018. Manajemen Media Penyiaran Strategi Mengelola Radio & Televisi. Jakarta: Kencana.

Nur’azkiya, L. dkk. (n.d.). Komunikasi Bisnis PT Galih Estetika Indonesia dalam Meningkatkan Kemitraan Ubi Jalar. Jurnal Komunikasi Pembangunan, Volume 15,.

Roheni, H. (n.d.). Peranan Promosi Melalui Personal Selling Terhadap Volume Penjualan. Jurnal Ecodomica, ISSN: 2355.

Ropa, J. A. dkk. (2021). Facebook Sebagai Media Komunikasi Pemasaran Online Oleh Ibu-Ibu Guna Meningkatkan Pendapatan. Jurnal ACTA DIURNA KOMUNIKASI, ISSN: 2685.

Rosalin, S. ddk. (2020). Komunikasi Bisnis Pendekatan Praktis. Malang: UB Press.

Rozalena, A. (2020). Komunikasi Bisnis Konsep dan Praktik. Yogyakarta: ANDI.

Roflin, Eddy dkk, Populasi, Sampel dan Variabel dalam Penelitian Kedokteran. Bojong: PT. Nasya Expanding Management.

Wahyuni, M. (2020). Statistik Deskriptif untuk Penelitian Olah Data Manual dan SPSS Versi 25. Yogyakarta: Bintang Pustaka Mandiri.

Wahyuni, S. (2020). Kinerja Maqashid Syariah dan faktor-faktor Determinan. Surabaya: Sopindo Media Pustaka.

Yoebrilianti, A. (2018). Pengaruh Promosi Penjualan Terhadap Minat Beli Produk Fashion Dengan Gaya Hidup Sebagai Variabel MODERATOR (Survei Konsumen Pada Jejaring Sosial). Manajemen, Volume 8,




DOI: https://doi.org/10.31294/widyacipta.v6i2.11706

Copyright (c) 2022 Ana ramadha yanti

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Terindex oleh:

 
 dipublikasikan oleh LPPM Universitas Bina Sarana Informatika dengan dukungan Relawan Jurnal Indonesia

Jl. Kramat Raya No.98, Kwitang, Kec. Senen, Jakarta Pusat, DKI Jakarta 10450
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License