Peran Iklan, Promosi Penjualan Dan Acara Khusus Pada Brand Awareness Restaurant Dixie Easy Dining Yogyakarta
Sari
Abstract - Communication and marketing have a very close relationship when more and more companies competing to attract the attention of consumers in the purchase and enjoy products. Dixie Easy Dining Yogyakarta certainly create a major strategy in advertising, sales promotion techniques and programs to achieve business success culinary see consumers in selecting products today are more intelligent, thorough and meticulous. The problem here is to measure the influence of advertising, promotions and special events are more significant and more dominant in an effort to increase the success of the Dixie Easy Dining on Brand Awareness Restaurant. Methodology used in this study using proportional sampling with multiple linear regression analysis was tested by measuring the validity and reliability. Results of variable relationships advertisements (X1), sales promotion (X2), and special events (X3) together with Brand Awareness by 37, 6%. Once explained that approximately 62.4% Brand awareness is still influenced by other variables not examined and partially that advertising has koefisisen regression variables for 0362, a positive value indicates the effect of the direction of the brand awareness advertising, sales promotion variables to have a positive regression coefficient for 0339, positive sign explains the strong sales promotions that can increase the level of brand awareness. In cateris pribus for each increase of one unit of a sales promotion, brand awareness increased by 0339 units, variable special events and experience a positive influence with a coefficient of 0269, meaning that the more intense special events may increase Brand Awareness. The magnitude of the increase in brand awareness that can be described for each increase of one unit of special events and experiences amounted to 0269 units, when other variables unchanged.
Keywords: Advertising, Sales Promotions, Special Events, Brand Awareness
Abstact - Komunikasi dan pemasaran memiliki hubungan yang sangat erat ketika semakin banyak perusahaan bersaing untuk menarik perhatian konsumen dalam membeli dan menikmati produknya. Dixie Easy Dining Yogyakarta tentunya menciptakan berbagai strategi utama dalam beriklan, teknik promosi penjualan dan program khusus untuk mencapai keberhasilan bisnis kuliner melihat konsumen dalam memilih produk dewasa ini lebih cerdas, teliti dan cermat. Permasalahan disini untuk mengukur pengaruh iklan, promosi dan acara khusus yang lebih signifikan dan lebih dominan dalam usaha meningkatkan keberhasilan Dixie Easy Dining pada Brand Awareness Restaurant. Metodelogi yang digunakan dalam penelitian ini menggunakan metode proposional sampling dengan analisis Regresi linear berganda diuji dengan mengukur validitas dan reliabilitas. Hasil dari hubungan variabel iklan (X1), promosi penjualan (X2), dan acara khusus (X3) secara bersama dengan Brand Awareness sebesar 37, 6%. Sekaligus menjelaskan bahwa sekitar 62,4% Brand Awareness masih dipengaruhi oleh variabel lainnya yang tidak diteliti dan secara parsial bahwa variabel iklan memiliki koefisisen regresi sebesar 0.362, nilai positif menunjukan pengaruh iklan searah dengan Brand Awareness, Variabel Promosi Penjualan memiliki koefisien regresi positif sebesar 0.339, tanda positif menjelaskan promosi penjualan yang kuat dapat meningkatkan tingkat Brand Awareness. Secara cateris pribus untuk setiap peningkatan satu satuan promosi penjualan, Brand Awareness meningkat sebesar 0.339 satuan, variabel acara khusus dan pengalaman memberikan pengaruh positif dengan koefisien sebesar 0.269, berarti acara khusus yang semakin inten dapat meningkatkan Brand Awarenes. Besarnya peningkatan Brand Awareness yang dapat dijelaskan untuk setiap peningkatan satu satuan acara khusus dan pengalaman adalah sebesar 0.269 satuan, bila variabel lain tidak berubah.
Kata Kunci : Iklan, Promosi Penjualan, Acara Khusus, Brand Awareness
Teks Lengkap:
PDF (English)DOI: https://doi.org/10.31294/khi.v6i2.486