Metode Pembelajaran Membaca Doa Berbasis Multimedia Untuk Anak Usia Dini
Abstract
ABSTRACT - In accordance with the growth of early childhood is being in the stage of rapid growth and development, both physical and metal. Religious Education as a basis for the formation of character. At the Early Childhood Education (ECD) are given teaching Islam to children by educating through games, singing, and stories. Classical learning methods typically use the lecture method. And usually students less focused because just listen without visual. Children will be given learning material if they are supported with props or visualization. So that children are more interested in learning devices beajar it takes visual form. Information technology as a tool to help in the learning process. Multimedia animation as part of the Information Technology to support learning. Multimedia animation gives the impression of fun to help the learning process in mind.
Keywords: Learning, Teaching, Animation & Multimedia, Information Technology
abstrak - Sesuai dengan pertumbuhannya anak usia dini memang sedang dalam tahap pertumbuhan dan perkembangan yang pesat, baik fisik maupun metal. Pendidikan Agama sebagai dasar dalam pembentukan karakter anak. Pada Pendidikan Anak Usia Dini (PAUD) diberikan pembelajaran agama Islam kepada anak-anak dengan mendidik melalui permainan, bernyanyi, dan cerita. Metode pembelajaran klasik biasanya menggunakan metode ceramah. Dan biasanya siswa kurang fokus karena hanya mendengarkan tanpa visual. Anak-anak akan lebih mengingat materi pembelajaran jika didukung dengan alat peraga atau visualisasi. Agar anak-anak lebih tertarik dalam hal beajar maka dibutuhkan perangkat pembelajaran berbentuk visual. Teknologi Informasi sebagai perangkat bantu dalam proses pembelajaran. Animasi Multimedia sebagai bagian dari Teknologi Informasi mendukung dalam pembelajaran. Animasi Multimedia memberikan kesan menyenangkan membantu proses pembelajaran dalam mengingatnya.
Kata Kunci : Belajar, Pembelajaran, Animasi Multimedia, Teknologi Informasi
Full Text:
PDFReferences
ABSTRACT - In accordance with the growth of early childhood is being in the stage of rapid growth and development, both physical and metal. Religious Education as a basis for the formation of character. At the Early Childhood Education (ECD) are given teaching Islam to children by educating through games, singing, and stories. Classical learning methods typically use the lecture method. And usually students less focused because just listen without visual. Children will be given learning material if they are supported with props or visualization. So that children are more interested in learning devices beajar it takes visual form. Information technology as a tool to help in the learning process. Multimedia animation as part of the Information Technology to support learning. Multimedia animation gives the impression of fun to help the learning process in mind.
Keywords: Learning, Teaching, Animation & Multimedia, Information Technology
ABSTRAK - Sesuai dengan pertumbuhannya anak usia dini memang sedang dalam tahap pertumbuhan dan perkembangan yang pesat, baik fisik maupun metal. Pendidikan Agama sebagai dasar dalam pembentukan karakter anak. Pada Pendidikan Anak Usia Dini (PAUD) diberikan pembelajaran agama Islam kepada anak-anak dengan mendidik melalui permainan, bernyanyi, dan cerita. Metode pembelajaran klasik biasanya menggunakan metode ceramah. Dan biasanya siswa kurang fokus karena hanya mendengarkan tanpa visual. Anak-anak akan lebih mengingat materi pembelajaran jika didukung dengan alat peraga atau visualisasi. Agar anak-anak lebih tertarik dalam hal beajar maka dibutuhkan perangkat pembelajaran berbentuk visual. Teknologi Informasi sebagai perangkat bantu dalam proses pembelajaran. Animasi Multimedia sebagai bagian dari Teknologi Informasi mendukung dalam pembelajaran. Animasi Multimedia memberikan kesan menyenangkan membantu proses pembelajaran dalam mengingatnya.
Kata Kunci : Belajar, Pembelajaran, Animasi Multimedia, Teknologi Informasi
DOI: https://doi.org/10.31294/ijse.v2i1.668
ISSN : 2714-9935
Published by LPPM Universitas Bina Sarana Informatika
Jl. Kramat Raya No.98, Kwitang, Kec. Senen, Kota Jakarta Pusat, DKI Jakarta 10450
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License