Sistem Penjualan Berbasis Web (E-Commerce) Pada Tata Distro Kabupaten Pacitan
Abstract
Abstract : Creating a media-based promotion and online sales website, design and manufacture is intended to facilitate the management, sales and promotions, also easier for buyers. Easier for consumers to choose fashion models, consumers without having to come to the store. Promoting a product should be accompanied, with a concept that is easy and interesting to be in demand by consumers and society. With this research is expected to create more effective marketing tool than previous systems on Tata Distro urban districts Ploso Pacitan thus increasing sales turnover at Tata distributions.
Keywords: sales, media promotion, online
Deskripsi : Membuat sebuah media promosi dan penjualan online berbasis website, perancangan dan pembuatan ini dimaksudkan untuk memudahkan pengelolaan, penjualan dan promosi, juga mempermudah pembeli. Agar konsumen lebih mudah memilih model–model fashion, konsumen tanpa harus datang ke toko. Mempromosikan suatu produk harus disertai,dengan konsep yang mudah dan menarik agar diminati oleh konsumen dan masyarakat. Dengan dilakukan penelitian ini diharapkan mampu menciptakan sarana pemasaran yang lebih efektif daripada sistem sebelumnya pada Tata Distro kelurahan Ploso kabupaten Pacitan sehingga meningkatkan omset penjualan pada Tata Distro .
Kata kunci: penjualan, media promosi, online
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.31294/bi.v3i2.581
DOI (PDF): https://doi.org/10.31294/bi.v3i2.581.g472
ISSN: 2338-9761