SIMULASI SISTEM KERJA BIOSEPTIC TANK BERBASIS DUA DIMENSI

Narti Narti, Sriyadi Sriyadi, Darul Annas Septihan, Mahmud Syarif

Abstract


In the business environment, especially in the business of selling a product, it definitely requires a user-friendly tutorial or instructions for using the product, the tutorial can be in the form of flow pictures or in the form of interactive two-dimensional (2D) or three-dimensional (3D) animation. The tutorial can function as a tool for introducing a product for buyers and potential buyers so that buyers' interest will increase and add buyer knowledge about the product. Now the author is encouraged to make a teaching aid using two-dimensional interactive animation that is user-friendly and interesting for PT. Global Core Fibertech. By using two-dimensional sketches to explain the product and use the video directly displayed the bioseptic tank's working system can allow customers to be interested in the product and not close the possibility that other competitors will gradually follow the animation method. With the design of the two-dimensional interactive animation, it is expected to increase the effectiveness, quality and intensity of its sales. With the technology used, the tools for making Adobe Flash CS6 as an application for making interactive animations, Adobe Photoshop CC as an application for making Bioseptic Tank and Actionscript sketches to move the animation process and application development methods used are Waterfall.

References


Akmaludin. (2013). Vol . IX No . 2 September 2013 INFORMASI MENGGUNAKAN MATURITY LEVEL Pilar Nusa Mandiri Vol . IX No . 2 September 2013. Jurnal Pila, IX(2), 123–130.

Chandra.2011. 7 Jam Belajar Interaktif, Flash CS5 untuk Orang Awam. Palembang:Maxikom.

Christian, A., Ariani, F., & Rizal, K. (2014). Animasi Interaktif Peningkatan Kemampuan Mengenal Huruf Untuk Anak Usia Dini. Simposium Nasional Ilmu Pengetahuan Dan Teknologi (SIMNASIPTEK), (ISBN:978-602-61268-2-5), 179–183.

Endika, R., & Harafani, H. (2014). Pembelajaran Proses Pembuatan Madu Berbasis RPG-Adventure pada Game Petualangan Titan Pembelajaran merupakan suatu kegiatan yang melibatkan seseorang dalam upaya memperoleh dengan memanfaatkan berbagai sumber untuk belajar . bantu untuk menjelaskan sebagi. Jurnal Techno Nusa Mandiri, XI(2), 158–168.

Kadir, Abudl.2015. From Zero to a Pro, Pemrograman C.Yohyakarta:Andi.

Komarudin, R., & Noor, R. R. (2017). Analisis Perancangan Media Pembelajaran Animasi Interaktif Mengenal Bahasa Jepang. Jurnal Pilar Nusa Mandiri, 13(ISSN 1978 – 1946 & E-ISSN 2527 – 6514), 12–20.

Madcoms. 2013. Mahir Dalam 7 Hari Adobe Photoshop CS6. Madiun: Andi Offset.

Mahardika, A., & Destiana, H. (2014). Animasi Interaktif Pembelajaran Pengenalan Hewan Dan Alat Transportasi Untuk Siswa Taman Kanak - Kanak. Jurnal Pilar Nusa Mandiri, X(1).

Mulyani, A., & Armanda, D. (2015). Perancangan animasi berkendara yang aman dan nyaman. Jurnal Techno Nusa Mandiri, XII(1), 41–48.

Munir. 2015. Multimedia Konsep & Aplikasi Dalam Pendidikan. Bandung: Alfabeta.

Puspitorini, I. (2016). SNIPTEK 2016 RANCANGAN ANIMASI INTERAKTIF PENGENALAN ALAT-ALAT Seminar Nasional Ilmu Pengetahuan dan Teknologi Komputer Nusa Mandiri Seminar Nasional Ilmu Pengetahuan dan Teknologi Komputer Nusa Mandiri. SINPTEK, (ISBN: 978-602-72850-3-3), 399–404.

Saryoko, A., & Susilowati. (2018). Multimedia Interaktif Edukasi Limbah Sampah dan Cara Pengelolaannya Menjadi Barang Kerajinan Tangan. Perspekstiftif, XVI(p-ISSN: 1411-8637 e-ISSN: 2550-1178).

Sigalingging O, S. dan B. Y. (2016). Sistem Informasi E-Kepegawaian Pada PT. MannaPratama Santosa Jakarta. Information System For Educators And Professionals, 1(1), 55–66.

Sukamto, Rosa A, M.Shalahuddin. 2013. Rekayasa Perangkat Lunak Terstruktur dan Berorientasi Objek. Bandung: Informatika Bandung.

Supriyadi. (2018). Interaksi Objek Animasi SD Berbasis Multimedia. Jurnal Khatulistiwa Informatika, VI(p-ISSN:2339-1928&e-ISSN:2579-633X), 64–72.




DOI: https://doi.org/10.31294/p.v21i2.5716

Copyright (c) 2019 Narti Narti, Sriyadi Sriyadi, Darul Annas Septihan, Mahmud Syarif

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

ISSN2579-3500

Dipublikasikan oleh LPPM Universitas Bina Sarana Informatika

Jl. Kramat Raya No.98, Kwitang, Kec. Senen, Kota Jakarta Pusat, DKI Jakarta 10450
Telepon: 021-21231170, ext. 704 / 705
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
https://jpc.unik-kediri.ac.id/slot-pulsa/ http://cbtdikpora2.bantulkab.go.id/slot-maxwin/ https://kotasehat.depok.go.id/-/slot-pulsa/ https://kotasehat.depok.go.id/-/slot-gacor/ https://kotasehat.depok.go.id/-/slot-gopay/ https://smkppnmataram.distanbun.ntbprov.go.id/-/slot-kamboja/ https://smkppnmataram.distanbun.ntbprov.go.id/-/slot-deposit-pulsa/ https://ebphtb.karimunkab.go.id/log/slot4d/ https://ebphtb.karimunkab.go.id/log/bandar-togel/ http://conference.fortei.unp.ac.id/public/slot-dana/ http://conference.fortei.unp.ac.id/public/slot88/ https://diskop.ntbprov.go.id/.tmb/slot-pulsa/ https://diskop.ntbprov.go.id/.tmb/slot-hoki/ https://simasn.malutprov.go.id/vendor/slot-bonus/ https://simasn.malutprov.go.id/vendor/slot-thailand/ https://asnunggul.lan.go.id/assets/components/components1/ https://asnunggul.lan.go.id/assets/components/components2/ sundaempire787 Poskobet