PEMANFAATAN MEDIA PEMBELAJARAN (GADGET) UNTUK MEMOTIVASI BELAJAR SISWA SD
Abstract
A teacher or instructor plays an important role in providing facilities to
students to achieve the desired competency. So to increase the competence of
students, teachers or instructors should have an understanding of effective
teaching methods, efficient and attractive to students. Along with the development
of information and communication technology (ICT) in education, teacher or
instructor is expected to take advantage of the learning media that one of them by
using instructional gadget. With the use of gadget instructional, students become
more interesting and learning become more varied and enjoyable.
Full Text:
PDFReferences
Anni, Chatarina Tri. Psikologi Belajar. Semarang: UPT UNNES Press. 2006.
Darsono, Max. Belajar dan pembelajaran. Semarang: IKIP Semarang, Press. 2000.
Djamarah, Syaiful Basri. Psikologi Belajar. Jakarta: PT. Rieneka Cipta.UU Fitria, 2002.
Dewi “Pengembangan Media Audio VisualDalam Pembelajaran Kosakata Bahasa Inggris Pada
Siswa Kelas IV Madrasyah Ibtidaiyyah Negeri (MIN) Bawu Kecamatan Batealit Kabupaten
Jepara”. 2005.
Hamalik, Oemar. Prosedur Belajar Mengajar. Jakarta: Bumi Aksara. 2003.
Hamalik Oemar. Kurikulum dan Pembelajaran. Jakarta: Bumi Aksara. 1995.
Nashar. Peranan Motivasi dan Kemampuan awal dalam kegiatan Pembelajaran. Jakarta: Delia Press. 2004
Sardiman, A.M. Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: Grafindo Persada. 2000
Sadiman, Arief. Media Pendidikan: Pengertian, Pengembangan, dan Pemanfaatan. Jakarta: Grafindo Pers. 1993
Santyasa, I Wayan. Landasan Konseptual Media Pembelajaran. UPG. 2007
SISDIKNAS No.20. 2003. Tentang Sistem Pendidikan Nasional.
Slamet. Psikologi Pendidikan, Bandung : Rosdakarya. 1987.
Supriatna, Dadang. Pemanfaatan Media Pembelajaran. (Bahan ajar untuk Diklat E-Training
PPPPTK TK dan PLB. 2009.
Skripsi Ariesta Shintawati. “Metode active learning dalam pembelajaran fiqih di madrasah
aliyah keaagamaan husnul Khotimah, Kabupaten kuningan propinsi jawa barat Tahun ajaran 2007/2008. UMS”. 2008
Turisina, Qorry. “Bimbingan Guru Melalui Metode Penemuan dalam Upaya Meningkatkan Pemahaman dan Antusiasme Siswa pada Pelajaran Sains Kelas Lima Sekolah Dasar.
Universitas Negeri Semarang”. 2006.
Uno, Hamzah B. Orientasi Baru Dalam Psikologi Pembelajaran, Jakarta: Bumi Aksara. 2008.
Uzer Usman. Menjadi Guru Profesional. Bandung: Remaja Rosdakarya. 2008.
Purwanto, Ngalim. Psikologi Pendidikan, Bandung: Remaja Rosdakarya. 1998.
DOI: https://doi.org/10.31294/jc.v16i1.1279
ISSN: 2579-3314


Dipublikasikan oleh LPPM Universitas Bina Sarana Informatika
Jl. Kramat Raya No.98, Kwitang, Kec. Senen, Kota Jakarta Pusat, DKI Jakarta 10450

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
slot resmi
bandar togel situs toto